JAAR: 2021  LOCATIE: Nederland

De tulpdoop van Tulipa ‘Edsilia Rombley’ was de start van het thema ‘Let’s Connect’ in 2021. Alhoewel verbinding tussen mensen op dat moment moeilijk was, verlangden we meer dan ooit naar contact. Juist de tulp kan deze connectie maken want ze staat symbool voor hoop en positiviteit.

Na deze tulpdoop werd de actie binnen Europa uitgerold richting het Eurovisie Songfestival dat in 2021 plaatsvond in Rotterdam. De Engelse deelnemers en influencers in Duitsland ontvingen een Hollands tulpenboeket met daarin de tulpen van de Nederlandse Songfestival hosts, namelijk de Tulipa ‘Jan Smit’, Tulipa ‘Chantal Janszen’ en Tulipa ‘Edsilia’ plus typische Hollandse producten. Een actie in samenwerking met Bloemenbureau Holland.

En ook tulpen ‘in the spotlights’ tijdens de finale van Eurovisie: oud-deelnemer Teach-in zong hun winnende lied in een zee van tulpen.

Op zaterdag 16 januari 2021 vierden wij onze 10e Nationale Tulpendag, maar zonder een tulpenpluktuin op de Dam in Amsterdam, in verband met COVID-19.

Creative design from the Northeast

Praesent faucibus nisl sit amet nulla sollicitudin pretium a sed purus. Nullam bibendum porta magna.